Avui, dia 4 de febrer, celebrem la festivitat: de sant Rembert, bisbe; de sant Gilbert, prevere; i de Raban Maur, monjo.
Sant Rembert, bisbe, fou deixeble de sant Anscari i successor seu a l’església de Brema. Vengué els vasos sagrats de l’altar, per rescatar alguns dels seus fidels capturats pels normands. Reposà en pau l’any 888.
Sant Gilbert, prevere, és el fundador dels canonges regulars de Semprimgham (Anglaterra). Fruí de l’amistat de sant Tomàs Becket i de sant Bernat. S’adormí en el Senyor l’any 1190.
Raban Maur, nascut a Magúncia (Alemanya), el 780, fou monjo i abat de Fulda, i bisbe de la seva ciutat. Home de gran erudició, escriu nombrosos comentaris bíblics, es preocupà de la formació de clergues i monjos, i del bon desplegament del culte litúrgic. Exercí una gran influència en l’església del seu temps. Morí l’any 865.