Abadia de Montserrat

En directeMontserrat TV
De 07:30 a 08:00 Laudes del dimecres de la setmana III de Quaresma (salmòdia setmana III)
De 11:00 a 12:00 Missa Conventual del dimecres de la setmana III de Quaresma
De 13:00 a 13:15 Pregària del migdia (Salve Regina a 2 veus de Francesc Civil, i Virolai)
De 18:15 a 18:45 Sant Rosari: misteris de glòria
De 18:45 a 19:30 Ofici de Vespres del dimecres de la setmana III de Quaresma (salmòdia setmana III)
Imatge il·lustrativa
Paral·lelament a l’assumpció d’aquesta nova posició al capdavant del monestir de la Catalunya Nord, mantindrà els seus càrrecs actuals a l’Abadia de Montserrat.
Imatge il·lustrativa
El diumenge 15 de març, l’Escolania celebrarà la Jornada de Portes Obertes per tal que tots els interessats puguin conèixer personalment l’escola i tothom que en forma part.
Mare de Déu de Montserrat
Santuari
Escolania de Montserrat
Museu de Montserrat
Amics de Montserrat

Lectura del dia

11 de març de 2026
Aquests dies de Quaresma sabem que estem especialment cridats a la conversió, que pot voler dir, no solament replantejar actituds per ser fidels a la llei de l’amor, sinó de reviure agraïts el do de la fe que hem rebut. Així ho expressa el text del Deuteronomi: "Estigues atent i guarda’t d’oblidar mai els fets que has vist amb els teus ulls. Que en tota la vida no se’n vagin del teu cor; i fes-los conèixer als teus fills i als fills dels teus fills". Quins són els passos que més t’han marcat en la teva fe? Dona’n gràcies.

Santoral

11 de març de 2026
Avui, dia 11 de març, celebrem la festivitat: sant Eulogi de Còrdova, màrtir; i de sant Sofroni, bisbe de Jerusalem.

Sant Eulogi de Còrdova, màrtir

Va néixer a la Còrdova de començaments del segle IX durant la dominació musulmana dels Omeia, que en aquella època permetia professar privadament la fe cristiana, tenir jerarquia i l’accés als càrrecs públics, però no manifestar-la públicament, ni predicar-la, ni fer proselitisme.

Format l’escola basilical de San Zoilo, fou ordenat prevere i va poder viatjar per tota la Península que va aprofitar per recollir experiències, conèixer la mentalitat dels cristians lliures i adquirir llibres llatins per les escoles cristianes de Còrdova. En accedir al tron Muhammad I, es van endurir les mesures contra els cristians, i sant Eulogi haurà de canviar sovint de residència, cosa que aprofità per recollir documentació sobre els cristians que són martiritzats que els va publicant en el seu llibre “Memorial dels màrtirs”.

Després que va acollir una dona de família noble musulmana que va convertir-se al cristianisme, va ser judicat on es negà d’abjurar de la fe cristiana: “Ah, si sabessis els immensos premis que ens esperen als que proclamem la nostra fe en crist, no només em diries que haig de deixar la meva religió, sinó que tu deixaries a Mahoma i començaries a creure en Jesús. Jo declaro aquí solemnement que fins al darrer moment vull estimar i adorar a nostre Senyor Jesucrist”. Un soldat li donà una bufetada a la galta dreta, i ell mostrà l’esquerra que també fou bufetejada.

Morí decapitat un 11 de març del 859 i posteriorment les seves relíquies foren traslladades a Oviedo. Sant Eulogi és considerat doctor de l’Església Mossàrab i patró de Còrdova i d’Oviedo.

Sant Sofroni, bisbe de Jerusalem

Nasqué en la segona meitat del segle VI i fou monjo de Sant Sabes, però de seguida marxà a Palestina, Egipte, al Sinaí i Antioquia per conèixer altres monestirs. Fou el destinatari del cèlebre llibre "El prat espiritual", de Joan Mosc. Combaté l’heretgia monoteista que mantenia que Crist només tenia la voluntat divina i no dues (la humana i la divina).

Regí com a patriarca de l'Església de Jerusalem des del 629 aproximadament- Va negociar la capitulació de la ciutat davant dels exèrcits musulmans comandats pel califa Omar en el 638 a canvi que la població i els santuaris fossin respectats, com així fou, a canvi de pagar un tribut. Es diu que quan estava davant de la porta de l’Església del Sant Sepulcre, convidà Omar a entrar, però aquest refusà adduint que si ho feia els seus seguidors la convertiria en mesquita (com així ho feren amb altres esglésies en què ell entrà). És considerat l’últim hereu de la tradició monàstica palestinenca, i és autor de nombroses cartes, sermons, poemes, comentaris i tractats. Morí poc després, vers el 640.

Els valors benedictins de Montserrat

El lema Ora, Lege, Labora, Rege te ipsum, In Communitate es pot començar a llegir de de la seva base per anar-ne desgranant els valors que conté fins a arribar al cim al que no és altre que Déu.

ORA
LEGE
LABORA
REGE TE IPSUM
IN COMMUNITATE

La pregària

La pregària és el centre del dia a dia dels monjos. A través de l'Ofici Diví i la Missa conventual, la comunitat s'uneix per trobar-se amb Déu i amb els germans. Preguem per recordar que la vida és més gran que nosaltres i trobar sentit a allò que fem.