

Array
(
[ID] => 172
[actiu] => 1
[fecha] => 1733958000
[cicle] =>
[titol] => 12 desembre 2024 Sants Epímac i Alexandre, màrtirs; i la Mare de Déu de Guadalupe, a Mèxic.
[entradeta] =>
[cos] => Avui, dia 12 de desembre, celebrem la festivitat: dels sants Epímac i Alexandre, màrtirs; i la Mare de Déu de Guadalupe, a Mèxic.
Epímac i Alexandre, màrtirs a Alexandria, van morir ajusticiats després d’un llarg captiveri durant la persecució de Deci per defensar la seva fe en Crist i rebutjar oferir sacrificis a l’emperador. Amb ells moriren martiritzades Amonarion, Mercuria, Dionísia i d’altres.
De la Mare de Déu de Guadalupe, cal recordar que deu anys després de l'arribada dels espanyols a Mèxic, un indi nahuatl, Juan Diego, rep el 9 de desembre de 1531 l'aparició de la Mare de Déu al turó de Tepeyac, on abans es venerava la deessa Tonantzin. Juan Diego ho comunica al bisbe Zumárraga, defensor dels indis, i aquest el visita diversos dies, empès per l'aparició repetida. El 12 de desembre, en desplegar el seu mantell o "tilma", hi apareix gravada la imatge de Maria, de trets indis. Serà la Mare de Déu de Guadalupe, nom que pot ser una castellanització (causada per l'advocació extremenya) del nom indi, Coautlalapan.
[imatge] => https://abadiamontserrat.cat/wp-content/uploads/2024/10/Post-X-i-FB-Noticies-principals-1.png
)
Les cookies són importants per a tu, influeixen en la teva experiència de navegació, ens ajuden a protegir la teva privacitat i permeten realitzar les peticions que ens sol·licitis a través de la web. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per analitzar els nostres serveis i mostrar-te publicitat relacionada com les teves preferències en base a un perfil elaborat amb els teus hàbits de navegació. Pots "Acceptar" o "Rebutjar" aquelles cookies que no siguin tècniques, així com també configurar les teves preferències prement "Configurar Cookies". Per a més informació, consulta la nostra Política de Cookies.