Dilluns 17 de novembre de 2025. - Aquest proper dissabte a les 21 h, la Basílica de Santa Maria de Montserrat serà l’escenari d’un dels concerts del Festival de Música del Mil·lenari més significatius: el Concert Internacional d’Escolanies, que reunirà l’Escolania de Montserrat amb dos joves cors europeus.
En la interpretació musical hi participaran l’Escolania de Montserrat, el Copenhagen Boys Choir - Copenhagen Royal Chapel Choir (Dinamarca) i el Tölzer Knabenchor de Baviera (Alemanya), tres escolanies infantils amb reconegut prestigi internacional que combinaran la música coral amb els seus particulars estils.
El programa del concert ofereix una selecció variada de peces corals, amb composicions clàssiques i obres musicals emblemàtiques. De fet, el repertori pretén fer valdre les harmonies i la tècnica vocal de cada escolania, a més d’expressar la unió en sintonia de les diverses cultures.
D’aquesta manera, cada cor podrá oferir peces de la seva propia collita fent passar per la basílica de Montserrat tant les obres montserratines de l’Escolania de Montserrat, com obres dels principals músics clàssics europeus o fins i tot peces creades específicament per ser cantades per algun dels cors participants.
Finalment, les tres escolanies també oferiran peces conjuntes en un concert que promet ser una experiència musical en què convergeixen tradició, virtuosisme i diàleg musical.
L’esdeveniment serà de lliure accés fins a completar l’aforament de la Basílica i suposa una oportunitat per gaudir de la música en directe i de la vitalitat de les escolanies participants.
Escolania de Montserrat
L’Escolania és un cor litúrgic que combina excel·lència musical amb el servei del Santuari de la Mare de Déu de Montserrat, dels més antics i prestigiosos d’Europa amb més de 700 anys d’història. Alhora constitueix un espai de formació humana i cristiana dels nois que en formen part.
El cant dels escolans, amb les seves característiques veus blanques, és un llenguatge universal amb un ampli repertori creat al llarg dels segles pels compositors vinculats a l’escola montserratina.
Tölzer Knabenchor
El Tölzer Knabenchor és un prestigiós cor infantil alemany fundat per Gerhard Schmidt-Gaden l’any 1956 a Bad Tölz, Baviera. Està format per 200 nois dividits en quatre grups que combinen formació musical amb estudis acadèmics. De fet participen en més de 200 concerts anuals a escala internacional, a través de gires i festivals.
El seu repertori inclou música barroca, clàssica i contemporània, amb especial atenció als compositors Bach i Mozart.
Copenhagen Boys Choir - Copenhagen Royal Chapel Choir
El Copenhagen Boys Choir és una de les institucions corals més antigues i prestigioses d’Escandinàvia, fundada l’any 1924 per Mogens Wöldike com el cor de la Capella Reial de Copenhaguen. Avui dia participen en els actes litúrgics de la Catedral de Copenhaguen prestant els seus serveis corals.
Altrament és un cor reconegut internacionalment per les seves interpretacions de música coral renaixentista i barroca, i també peces des de l’edat mitjana fins al segle XX.