L’Escolania de Montserrat col·labora amb Rosalia participant en set cançons del seu nou disc «Lux»

La crítica ja ha definit la proposta com “un salt al buit intens i fascinant” (El País), “una experiència realment captivadora i immersiva” (The Guardian) o “exuberant fins i tot en els moments més íntims” (Diari ARA).

Redacció 7 de novembre de 2025
Divendres 7 de novembre de 2025.- Aquest divendres 7 de novembre s’ha publicat oficialment el nou disc de Rosalia, que, sota el nom de “Lux”, explora obertament la seva espiritualitat amb un total de divuit cançons en hibridació lingüística de tretze idiomes.
 
És un disc que, a més, ofereix una destacada presència montserratina, ja que compta amb la participació de l’Escolania de Montserrat en set de les cançons del nou disc. Concretament, l’Escolania hi és present de formes diferents en les cançons Reliquia, Divinizie, Porcelana, Jeanne, La Rumba del Perdón, Memória i Magnolias.
 
La participació de l’Escolania de Montserrat ve motivada pel repte que suposa el plantejament que fa l’autora sobre la seva pròpia recerca de Déu i la complexitat musical amb què Rosalia ha volgut experimentar en aquest nou disc.
 
En els dies previs a l’estrena, la crítica que ha pogut escoltar el disc ha generat reaccions que l’assenyalen com “un salt al buit intens i fascinant” (El País), “una experiència realment captivadora i immersiva” (The Guardian) o “exuberant fins i tot en els moments més íntims” (Diari ARA). Més enllà dels comentaris, el nou disc ja acumula estrelles i rep notes positives provinents de gran part dels mitjans especialitzats i artistes de reconegut prestigi.
Etiquetes
Escolania, General
Participació