Dissabte 24 de maig de 2025.- Després del concert viscut al Palau de la Música Catalana, la música barroca s’ha traslladat a la Basílica de Santa Maria de Montserrat per oferir un nou concert del Festival de Música del Mil·lenari.
El recital ha unit les veus de l’Escolania de Montserrat amb l’Orquestra del Miracle, amb la participació de la Capella de Música de Montserrat i de Juan de la Rubia, tant a l’orgue com a la direcció. En la interpretació de les obres els han acompanyat Irene Mas (soprano), Ferran Mitjans (tenor) i Ferran Albrich (baríton).
El programa proposava un recorregut pel Barroc europeu a través de tres dels seus grans noms: Bach, Vivaldi i Händel. La combinació dels tres compositors ha ofert al públic una experiència que ha unit espiritualitat, refinament musical i profunditat expressiva.
Al llarg del concert s’ha pogut gaudir d’obres com
O praise the Lord with one consent,
HWV 254 de Georg Friedrich Händel, el
Concert per a violí, orgue i orquestra, en Re menor, RV 541 d’Antonio Vivaldi, i
Christ lag in Todesbanden, BWV 4 de Johann Sebastian Bach.
Un dels elements destacats del concert ha estat la unió musical inèdita entre l’Escolania de Montserrat i l’Orquestra del Miracle, el santuari on hi ha una comunitat benedictina dependent de Montserrat.
El concert ha estat patrocinat per la Fundació Banc Sabadell.