Montserrat porta el Virolai a l’Església de Sant Esteve de Granollers

CAT - Abadia de Montserrat 18 de febrer de 2025
  • El G. Xavier Caballé i l’organista Vicenç Prunés han ofert un concert-conferència a l’Església de Sant Esteve de Granollers.

Dilluns, 17 de febrer de 2025.- Montserrat va traslladar la música d’orgue montserratina aquest passat diumenge a l’Església de Sant Esteve de Granollers, en un concert-conferència de la mà del G. Xavier Caballé, monjo de Montserrat i director del Museu de Montserrat, i l’organista i professor de piano i orgue de l’Escolania Vicenç Prunés.

Sota el títol “El Virolai als Tubs. Música d’Orgue Montserratina”, la proposta volia acostar als oients un petit bocí del que són mil anys de música a Montserrat. Concretament la proposta va consistir en una combinació entre l’experiència de gaudir de la música montserratina en directe, en mans de Prunés, i la divulgació històrica en veu del G. Xavier Caballé. La proposta s’emmarca també entre les activitats i conferències que des de l’Abadia de Montserrat s’estan portant arreu del territori en el marc del Mil·lenari de Montserrat.

Entrant en l’àmbit musical específicament, la música d’orgue que es va interpretar va incloure peces montserratines del P. Miquel López, el P. Anselm Viola, el P. Benet Julià, el P. Felip Rodríguez, el P. Narcís Casanoves, el G. Odiló M. Planàs i Mas i Andreu Diport, amb l’orgue Josep Maria Ruera de la mateixa església granollerina.

En resum, aquest concert-conferència és una experiència que vol expressar el volcà musical que representa Montserrat.
Etiquetes
General
Participació